22 Şubat 2010 Pazartesi

Bedeviler


Bu benim Mısır'da Sina Yarım Adası Çölunde görüntulediğim 2 bedevi kızı. Yaşamlarını görmek ve resmektmek icin Sina çölunde safariye cıkmıştık. Çölde kilometler aştıktan sonra ilk Bedevi kampına geldik. Bizleri görünce tüm köy ayaklandı ve ellerinde ne var ise bize satmak istediler. Köyleri 30-50 kişilikti. Yedi tane deve de sayabildim köylerinde. Bu çölün içerinde yaşamlarını nasıl sürdükledikleri beni cok şaşırttı. Etrafta ne bir ağac, ne de bir ırmak var. Suyu ve yiyeceklerini nasıl elde ettiklerini düşündüm. Bu resmi çok yeni çektim ve şu anda Bedevilerin ilginç yaşamı hakkında araştırma yapıyorum. Nerden geldikleri ve nasıl geldikleri. Tarihin en görkemli, zengin ve ilk medeni halkı Mısırlılardan bügünün hiç birşeyi olmayan Bedevilere nasıl bir geciş suresi yaşandı. Cok yakında daha geniş bilgilerle yeni blog'ta gorusmek uzere....
Wikipedia'dan alıntıdır..
Bedeviler :çölde yaşayan, geçmişte göçebe olan ve Sahra Çölünün Atlantik kıyısından Batı Çölü, SinaYarımadası ve Necef Çölü üzerinden Arap Çölü'ne uzanan bölgede bulunan Arap kabilelerdir. Arap olmayan bazı kabilelerin, örneğin Kızıl Deniz'in Afrika kıyısındaki Bejalar gibi, Bedevi olarak anıldıkları olmuştur. Ana geçim kaynakları develer ile ticaret ve hayvancılıktır; vahalarda bulunan suyu çok dikkatli bir biçimde kullanarak yaşarlar. Çölde rahat hareket edbilmek için uzun giysiler giyerler.Bedevilerin bulnduğu bölge yeterli yağış olmayan bir çöl alanıdır.Bedeviler eski afrikanca ile arapçanın karışmı bir dil kullanırlar ancak bu dilde arapça kelime daha fazladır.Bedeviler göçebe ve savaşçı bir topluluktur yaşamlarını hayvancılık ve ticaretle sürdürürler.

1 yorum:

  1. servgili arkadaşim seni tebrik ediyorum yani bedeviler hakkinda ilk blog kuran insan özelliğini taşiyor olabilirsin.

    YanıtlaSil