15 Mart 2010 Pazartesi

Sharm El Sheikh- Deniz Altı Dünyası

Merhabalar... Size Sharm El Sheikh'teki o muhteşem deniz altını ve dalma tecrübemden bahsetmek istiyorum. Öncelikle sadece Kahire'deki piramitleri görmek için gittiğim turun içerinde 4 günlük olan Sharm El Sheikh'e ben çok istekli değildim. Fakar orda gördüklerimden ve yaşadıklarımın ardından, her yıl bu geziyi tekrarlamaya karar verdim.



Sharm El Sheikh muhteşem bir şehir. Kahiren'in kaosu ve kalabalığından sonra cennet gibi bir yer. Bu bölge zaten ayrılmış sadece seçkin yerli halkın ve turistlerin girebileceği bir yer. Normal bir Mısırlının bu böylegeye girmesi mümkün deil, tabi bu ne kadar etik olduğu da düşündücü. Diğer yandan bu yöntem ile burdaki turistler yerli halkının olmamasıyla daha rahatlar. Sokakta bikini ile yürümek, alkol kullanmak mümkün hatta ben birçok kumarhane gördüm. Dediğim gibi Kahire'den sonra bunlar beni çok şaşırttı.






Dalgıçların cenneti sayılan Mısır’ın Sinai yarımadasının ucunda Sharm-el Sheik. Dünyanın sayılı dalma yerlerinden biri olan Sharm’daki 3 limandan 20 metre üzerinde yüzlerce gemi kalkıp, dalgıçları civardaki dalma noktalarına götürüyor. Günde iki kez 45’er dakika dalıyorsunuz. Digitürk’ün 400’lü kanallarında görülen bütün balıklar ve daha fazlası burada var. Sanki bir akvaryumun içindesiniz. Kırmızı, sarı, çizgili, benekli balıklar etrafınızda dönüyor. Bir an ürperiyorsunuz çünkü yukardan aşağı daldığınız dünyanın kovuklarında bir yılan balığı size “yaklaşma” der gibi kötü kötü bakıyor. Yelpaze veya beyin şeklinde mercanların arasından süzülüyorsunuz. Bir James Bond filmi gibi bir grup dalgıç üstünüze geliyor, denizin içi zaman zaman pek kalabalık oluyor.



Denizinin güzelliği, göz atanları kendine hayran bıraktıran akvaryum gibi bir denizaltı ve ılıman iklimi ile nefis bir yer. Nasıl olmuşta örneğin Ras Muhammed gibi değerli kıyıları böylesine iyi koruyabilmiş diye merak ettim. Meğer Mısır hükümeti bölgenin büyük bölümünü Milli Park ilan etmiş. İçeri giren turistten belirli bir para alıyor. Çok iyi bir fikir. Bu güzelliği kullanan parasını ödüyor.




Peki dalınca neler gördüm? 4-5 çeşit papağan balıkları, Napolyon balığı, deniz kaplumbağaları, deniz tavşanları, rengarenk mercanlar, anemonlar, melek balıkları, deniz atı, rengarenk deniz yıldızları, aslan balıkları, vatozlar, ve daha adını sanını bilmediğim yüzlerce balık ve bitki türü. En güzelleri de kendi boyumda gördüğüm deniz kaplumbağası ile 2 metre boyunda gördüğüm Napolyon balığı… İnsan orada başka bir dünyanın içinde. Sanki cennette. Kendi dünyanızdan, yaşam alanınızdan farklı bir yerdesiniz doğal olarak onların kurallarına uymak zorundasınız.




Ben herkesin Kızıldeniz’i görmesini tavsiye ederim. Eğer birazcık deniz tutkunuz var ise yüzmeyi seviyorsunuz dalıcı olmanıza gerek bile yok. Çünkü Sharm’da yüzerken dalmadan bile sadece şnorkel ve maske ile bu bahsettiğim deniz canlılarının ve o cümbüşün pek çoğunu görebilirsiniz.

4 yorum:

  1. Vaoovv!! Çok ilgi çekici olmuş. Türkçe dersi, yazının akıcılığından anladığım kadarı ile amacına ulaşmış:) Gerçekten çok beğendim ... Sıkılmadan zevkle okudum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Esra'ya aynen katılıyorum.Fotoğrafların da süper bu arada...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bi site olmuş.Beğendim...:)

    YanıtlaSil